Sunday, September 2, 2012

Den Haag & Scheveningen

Dva pralna stroja oblek, sonce, dež in mavrica, žurke, prehlad, izleti, prijatelji in 2GB fotografij - veliko sem že dala skozi v celih 14 dneh mojega bivanja na Nizozemskem. Danes je tretja nedelja, ki jo preživljam stran od doma. Čas je minil kot bi tlesknil s prsti, neprestano hitenje pa bom danes zamenjala z zasluženim lenarjenjem. No, vsaj za kakšno urico, saj sem kasneje zmenjena, da pomagam Dunyi pri selitvi v novo stanovanje, nato pa sva skupaj vabljeni h Singapurcem na večerjo. Ni da ni :)

Ampak, da ne bomo zašli s poti, naj še enkrat ponovim - v Rotterdam sem prišla na študijsko izmenjavo, to pomeni hoditi na faks in se učiti. Vsi me sprašujejo, kdaj za boga torej začnem faks? V petek, 7.9., imamo prvi uradni introduction day, sprejem na faks, prvo predavanje pa imam v četrtek, 13.9. Zimski semester je tukaj razdeljen na 2 bloka. V prvem bom imela 2 predmeta - ICTs and International Development in Consumer Behavior & Marketing Action, v drugem pa 4 - Media Entertainment & Popular Culture, Media Campaigns, Global Advertising in Global Television. Vse skupaj 6 predmetov in 30 kreditnih točk. Do takrat pa imam še nekaj časa, ki ga želim čim bolj izkoristiti, da se lahko v miru privadim na kulturne spremembe in nizozemsko življenje ter ... pohajam.

Zato smo včerajšnjo sončno soboto z Jasmino in Rebeko namenile enodnevnemu izletu v bližnji mesti Den Haag in Scheveningen. Den Haag je verjetno vsem dobro poznan po haaškem mednarodnem kazenskem sodišču, je eno pomembnejših središč Organizacije združenih narodov ter takoj za Amsterdamom in Rotterdamom s približno pol milijona prebivalci tretje največje mesto na Nizozemskem. Prav tako je v mestu sedež nizozemske vlade in parlamenta, vrhovnega sodišča, državnega sveta in vseh tujih veleposlaništev. Sliši se zelo uradno mesto, vendar z veliko urejenimi zelenimi površinami in prijetnimi nizkimi hišicami deluje  prav domače. Veliko ljudi živi v Haagu in se dnevno vozi v službo ali šolo v Rotterdam, saj je povezava med mesti  hitra (30 min) in poceni (4€ za turiste, saj imajo nizozemski študentje javni prevoz državno subvencioniran). Torej, ko smo prišle v Den Haag, smo bile sprva nekoliko šokirane, saj so bile ulice ob 10h zjutraj še prazne, večina trgovin pa zaprtih. Nizozemci si vzamejo čas zase in brez večje naglice se je do poldneva začel nabirati mestni vrvež. V stilu 'go with the flow' smo si tudi me privoščile daljši zajtrk v simpatični mestni kavarni.
Nato pa se je raziskovanje začelo. Opremljene z zemljevidi in brošurami, smo najprej zavile v mestno jedro, ki je polno nenavadne umetnosti. Rotterdamske arhitekture sem že vajena, tukaj pa so očitno imeli proste roke pri popestritvi mesta kiparji in drugi ustvarjalci skulptur.

Pot nas je vodila mimo Binnenhofaa, to je kompleks nekaj stavb, med njimi tudi parlamenta, ki je od leta 1446 center nizozemske politike.

Ribnik Hofvijver in Binnenhof v ozadju.
Na poti smo se odpočile v kraljičinem parku Paleistuin, pojedle zaloge hrane, po nekaj ulicah kasneje pa prispele do centra mednarodnega prava - International Court of Justice, Permanent Court of Arbitration, the Hague Academy of International Law ter najobsežnejše knjižnice prava v Peace Palace. V muzeju smo si ogledale 30 minutni informativni film, da smo se o zadevah nekoliko poučile, videle pa smo tudi ogenj svetovnega miru.

Jasmina in Rebeka pred Peace Palace.

Peace Palace iz druge strani.
Ogenj svetovnega miru.
Pozdravile smo tudi slovensko veleposlaništvo in International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia.

Popoldne pa smo se končno usedle na tram in se zapeljale še do bližnjega obalnega mesteca Scheveningen. Tudi tukaj so nas spremljale zanimive skulpture, ampak tako lep sončen dan smo morale končati na plaži s spomini na poletje. Nekateri pogumneži so se v Severnem morju še kopali in sončili v kopalkah, drugi so surfali ali se učili ujeti veter v svoj kajt, nekateri pa posedali po barih in le uživali v koktejlih in dobri hrani. Tudi me se nismo nič upirale in proslavile uspešen izlet! :)

Proost! :)

3 comments:

1. Bravoooo Polona, osvojila si novo besedo :D Glede na to, da vleče na nemščino, verjamem, da je bil kar izziv :P

ReplyDelete
  2. Res je, ampak to sem že velikokrat ponovila in mi je že sedla v uho ;)