Tuesday, March 26, 2013

"Študijska" izmenjava

Zadnje čase vam dajem varljiv občutek, kako popolno je življenje na študijski izmenjavi. Univerza v Ljubljani mi je za vsak mesec namenila 450€, jaz pa jih le uživam v polnem smislu. No, večino časa je res tako ;) Seveda moram plačevati drago najemnino za mojo rotterdamsko sobico, ki je neprimerljiva slovenskim študentskim domovom, naj povem, da se cene gibljejo nekje med 300 in 500€ mesečno, drugače pa veliko denarja prihranim predvsem na transportu (kolo je zastonj, če še kdo ni opazil je zelo varčno prevozno sredstvo - ne potrebuje bencina in ne dizla, pa še okolju je prijazno) in hrani. Ok, ponovno se ne morem primerjati z ugodnostmi slovenskih študentov, ampak sadje in zelenjava je na tržnici na Blaaku izredno poceni - danes sem nakupila 4 paprike, 2 bučki, nekaj jabolk in hrušk in za veliko vrečo plačala 4,50€. Prav tako imamo na faksu "cantino", kjer za krompir s sirovim prelivom in ribo plačaš 2,80€, za toplo zelenjavno juho 0,60€, pašto z bolonjsko omako pa spet nekaj manj kot 3€. Ni slabo! Pa še okusno.

Kje potem Polona zapravlja svoj čas in denar? Kot ste že opazili v zadnjih blogih - na potovanjih, druženjih s prijatelji in oblačilih. Popolna kombinacija za popolno študijsko izmenjavo. Moja najljubša relacija Nizozemska-Švica, poleg tega pa je za spomladanski čas že načrtovan nov izlet. Iz potovanj se učim, doživljam, dobivam izkušnje in živim. Potovanja nestrpno čakam, saj mi vlivajo motivacijo in energijo za nov zagon. Vem, da boste nekateri le zmajali z glavo v stilu, "kaj boš videla na drugem koncu Evrope, saj je vse enako, raje ostani doma, je varno in udobno". In dolgočasno! Kateri "couch potato" je bil kdaj zabaven? Ne želim vam, da se takšno mišljenje zasidra v vaše glave, naj vam ne bo škoda vsakega evra, ki ga porabite za potovanja. Raziskujte, opazujte, poskušajte, potujte, saj vam noben National Geographic ne more prinesti takšnih užitkov in dogodivščin, ki se jih boste spominjali na stara leta, kot lastne izkušnje. Zato moj naslednji, rada ga imenujem spomladanski, izlet sledi kaj kmalu ... Stay tuned!

Vseeno pa sem morala vse pozitivne strani študijske izmenjave nekako postaviti na stran. Tudi vas nekaj muči pri frazi "študijska izmenjava"? Kar v nos mi gre, tista prva beseda - študijska - in vsako toliko me konkretno opomni, zakaj sem že 7 mesec v Rotterdamu. "Kako je pridna, Polona študira," verjetno pravi moja nona in ta vikend ne morem reči, da sem počela karkoli drugega! Skupaj s cimrom Javijem sva naš mali dom spremenila v zaprti oddelek knjižnice, zvočno izoliran, s prepovedanim vnosom hrane in gaziranih pijač, vse zato, ker naju je strašil prihajajoči teden - izpitno obdobje. Ta-da-da-dam!


Tretji blok sem obiskovala dva predmeta, Communication & Organizations ter Cinema & Society, in oba imata na koncu izpit. Čeprav sem se poskušala izogibati takšnih predmetov, v upanju, da se na študijski izmenjavi ne bom učila, sta me opisa teh dveh pritegnila in moram reči, da izbira ni bila napačna. Čeprav sem ju pretekli vikend dobro preklela. No, danes sem odpisala izpit Communication & Organizations, poln teorije, konceptov in definicij, ko pa sem na snov pogledala iz širše perspektive (in po nekaj dneh učenja se seveda zdi vse dosti bolj enostavno), sem predmet še kar vzljubila. Ampak na srečo sem, če bo rezultat pozitiven, danes z njim zaključila. Medtem ko Javi s študijskim maratonom nadaljuje do četrtka, sem si sama vzela nekaj dni premora, nato pa bom z vso močjo ponovno zagrizla v knjige, saj me v torek čaka še Cinema & Society. 

Po izpitu sem današnji dna videla v popolnoma drugačni svetlobi. Verjetno res zato, ker je sonce prav spomladansko žarelo. Seveda ne gre mimo zahrbtne nizozemske sapice, ki prav nagajivo kuštra lase in je velik razlog, zakaj se letos nisem odločila za strogo vodoravno linijo moje pinje (fru-fru, franže ali kakorkoli že to imenujete v različnih delih Slovenije). Ulice so bile polne in med mojim sprehodom po trgovinah (pa smo spet pri oblekah ;), sem imela v mislih le eno stvar - Claudio. Končno spet v njegov objem! Danes in naslednjih 18 dni. Pa je "študijska" izmenjava spet zgubila svoj prvoten pomen ... Damn! ;))


No comments:

Post a Comment