Wednesday, March 20, 2013

Schiedamsedijk 9e

Najprej štalca pol pa kravca, pravijo. Zato je zadnji teden mojega časa minil v opremljanju nove sobe. Sobice, naj se popravim že vse na začetku. Ko sem februarja zvedela, da je edina optimalna možnost glede na nastalo dramatično situacijo selitev iz Hofdijka 207, sem po nekaj dneh iskanja postala pravi ekspert in naletela na tole stanovanje. Odlična lokacija, center Rotterdama, v četrtem nadstropju stanovanjskega bloka. Ni me zmotilo, da je pred vhodom malo na levo sex shop, niti ne kebab na desni strani, ko sem vstopila v stanovanje me je prevzela njegova preprostost in občutek domačega. Veliko in svetlo dnevno sobo pazijo naši hišni čuvaji - 4 zlate ribice, ki jih ima v oskrbi Tarek, prvi od dveh cimrov, ki sta me sprejela medse. Drugi, Javi, pa prihaja iz španske Zaragoze in ne boste si mogli misliti, ampak prvi teden bivanja v stanovanju s fanti, se počutim boljše kot cele 4 mesece v sorority house ter 1 mesec in pol v študentskem domu z Latvijko Ano. Brez komplikacij, brez drame. Stanovanje je čisto in urejeno, včasih se še najbolj krivo počutim sama, ko mi sem pa tja odpade kak dolg las in je seveda na bleščečem laminatu najbolj opazna smet v stanovanju. Noben me ne krega, ne skrbite. Se pa vsi trije borimo za udoben kavč, ki je center dnevne sobe, in na katerega smo vsi trije zelo navezani. No, prav tako sem se navezala tudi na mojo sobico

Kakšnih 8 kvadratnih metrov prostora, nisem prav merila, ampak ne bi rekla, da je veliko več. Sobica z veliko svetlobe, kar je na Nizozemskem povsem običajno. Vsi se borijo za tistih nekaj žarkov sonca, ki jih posije na teden, zato kar se le da, najraje zapolnijo s steklom. Tako imam tudi sama eno steno celotno stekleno z izhodom na balkon, na katerem smo si že zaobljubili, da bomo takoj ko se otopli, pripravili žar in nabavili udobne stole za sončenje. Ha, ampak mislim, da bomo morali na toplejše vreme še kar čakati - danes zjutraj sem se zbudila v zasneženem Rotterdamu! 20. marec, predzadnji dan uradne koledarske zime! Slišim, da imate tudi doma težave s snegom in res je, vsi ga imam že čez glavo (edino tisti srečneži, ki lahko svoj prosti čas preživijo na smučiščih), ampak dejstvo je - letošnja zima je PREdolga!

Po vrnitvi iz Švice, sem se spravila nazaj na ustaljene tire dela za faks, Housing Anywhere in Marketing Association magazine, poleg tega pa še dela dizajnarke notranje opreme. Ali kako se že to imenuje. Včlanila sem se v vse možne Facebook skupine v stilu "Commodity Market Rotterdam", preiskala vse 2nd hand shope ter obiskala sobotno tržnico na Blaaku, na kateri prodajajo tudi rabljeno pohištvo. Ker soba ni velika, seveda nisem mogla nakupiti veliko, zato sem, da bi postavila omejitve mojemu shopping poželenju, naredila spisek. Potrebovala sem stol, na katerega lahko odložim kakšno cunjico, prav tako dodatno omarico, saj je majhna omara enostavno premajhna za mojo goro oblačil, koš za smeti, kakšen obešalnik in druge manjše stvari. Ker pa me je iz druge strani omejeval še budget in prevozno sredstvo - kolo, res nisem imela prostih rok pri opremljanju. Vsi boste najprej pomislili na Ikeo, kot sem tudi sama, ampak glede na to, da sem v Rotterdamu brez avta, tako kot tudi ostali moji internacionalni prijatelji, sem to možnost že na začetku črtala. Žal. 


Po nekaj ogledih in priporočilih prijateljev, sem projekt opremljanja sobe danes zaključila. K prav prijetnemu branju bloga moje sošolke Whitney, ki opisuje, kako opremiti sobo za manj  kot 100€ (http://lifewithonetowel.blogspot.nl/2012/10/how-to-furnish-decorate-room-for-only.html), sem dodala še nekaj svojih "pravil". Upam, da vam bo všeč. Sama sem zelo navdušena in ja, kot vidite, tudi ponosna. Good job, Popo!! :))
Coca-Cola kovinski stol v moji sobi služi kot koš za umazano perilo. Priljubil se mi je takoj ko sem ga zagledala na tržnici in se zanj tudi pogodila - nič več kot 4€ sem plačala. Na desni strani pa rožica, saj kot pravi Whitney, rastlina da sobi "sofisticirano" atmosfero. Prvih 5 dni je že preživela, če ne bo potrebovala veliko moje pozornosti, ima še dobre možnosti. Roža + lonček, 2,5€. Naj svojo spretnost barantanja pohvalim še z nakupom manjše omarice, ki jo vidite v ozadju leve fotografije. Zagledala sem jo na tržnici in gospod je sarkastično dejal: "če jo lahko lastnoročno odneseš sama, ti jo dam za 2€". Takoj sem sprejela ponudbo, mu plačala 2€ in zvito poklicala Jasmino na pomoč. Skupaj sva jo odnesli čez center Rotterdama in jo pritovorili domov. Za 2€, pa kaj!

V tako majhni sobici je prvo pravilo - pametno izkoristi prostor! Predalniki pod posteljo lahko pospravijo marsikatero šaro in prav tako obešalniki za vrati. Vrata so prazen prostor, vse kar potrebuješ je nekaj samolepljivih obeskov (4 obeski, 3€), na katere lahko potem obesiš cunje ali torbice, karkoli. Po 3 uspešni selitvi, verjemite, da vem, koliko nepričakovanih stvari se nabere. Vsak prostorček je torej zaželen. Prav tako pa so tudi priročni prenosljivi predalniki (Hema, 6€), ki se obesijo v omaro in tako ustvarijo več prostora za najljubše majčke. 
Whitney mi je dala idejo - odmisli prvoten pomen stvari in jih uporabi na kreativen način. Kdo pravi, da kozarec ne sme biti stojalo za kemične flomastre?
Najpomembnejše pravilo pa je - dobro počutje. Zelo enostaven trik, ki sobi doda osebno noto in jo napolni z najlepšimi spomini dogodivščin s prijatelji pa so fotografije. Vse skupaj deluje veliko bolj pristno in domače. Na najbolj temačen dan, ob največjem pomanjkanjem motivacije, se bom obrnila na steno, ki jo krasijo fotografije mojih najdražjih, ki jih žal nimam na dosegu roke. Vsi, ki ste daleč stran v Sloveniji, vedno imam en delček vaše toplote tudi v Rotterdamu. Vedno ste z mano, vedno ste v mojem srcu ... Oh :)

Za optično povečanje majhne sobice kot je moja, pa še nekaj ogledal. Pa še zelo uporabna so, ko je zjutraj v kopalnici gužva in premalo svetlobe za jutranji make-up. 

Vsekakor sledite svojemu stilu in si opremite sobo tako, da se boste v njej počutili domače in sproščeno. Ni potrebno veliko denarja, sploh ne. Povsod se najdejo spletne strani, tržnice in druge trgovine s 2nd hand stvarmi, ki z malo detergenta in čiste krpe, ponovno dobijo svoj prvoten sijaj. Prav tako ne potrebujete 30 kvadratnih metrov, sproščen spanec in notranji mir vam lahko zagotovi čisto majhnih 8 kvadratov. Seveda me je sprva zajel šok, ko sem se iz (pre)velike sobe preselila sem, ampak po 1 tednu truda ustvarjanja domačega gnezdeca, se v najmanjši sobici počutim najboljše. Schiedamsedijk 9e, moj novi dom! :)

No comments:

Post a Comment