Friday, October 5, 2012

Intervju ali self-selling

Ne vem, ali v Sloveniji še nisem bila na pravem intervjuju za službo ali nimamo razčiščene enotne definicije tega, ampak kar se dogaja tukaj, je zame popoln šok. Po dveh intervjujih v dveh tednih še vedno ne morem verjeti. Mislila sem, da čuden občutek po prvem vendarle zbledi, v bistvu se pa moram nanj navaditi ... ali nehati hoditi na intervjuje! :)

Naj pojasnim. Na Erasmus izmenjavo nisem prišla le z namenom "party-till-you-die", seveda to ni izključeno, ampak če bom že vložila tolikšen finančen in psihičen napor, želim od tega tudi nekaj imeti. Nekaj, na kar bom ponosna. Da ko bom januarja (ali v primeru podaljšanja izmenjave -junija ... Ja, mama, tudi to se zna zgoditi) prišla domov, ne bom obžalovala nobene izpuščene priložnosti. Z novimi priložnostmi pa imam v mislih tudi izkušnje na delavnem področju, še boljše, specifično iz marketinga, na kar se želim osredotočiti v nadaljevanju študija. Lahko bi rekla, da sem na Nizozemskem spregledala. Odprla oči in začela raziskovati stvari, ki me resnično zanimajo. FDV mi je dal odlično osnovo, veliko uporabnega se spomnim s predavanj in vaj, ampak nisem se zagrebla za nobeno pametno delo, kjer bi teorijo lahko podkrepila s praktičnimi primeri. V nasprotju z veliko mojih perspektivnih kolegov, ki si polnijo CV že dobri dve leti, sem jaz le prebirala skripte in pisala seminarske naloge, vsako toliko pa zaslužila kakšenkot natakarica v Rabisu ali valejka v goriškem kazinoju. Ne smem pozabiti, da sem v zahvalo natakarstvu vsekakor postala bolj odporna na kretene, ki ti dnevno prečkajo življenjske poti, ter urila potrpljenje in gradila odločnost, ko sem morala ob 3h zjutraj iz bara dobesedno spoditi najbolj vztrajne. Življenjske izkušnje, bi se temu reklo. Sedaj pa se počutim pripravljena, da poskusim resnejše zadeve. Seveda bo to zame pravi izziv, saj bom z marketingom začela v angleškem jeziku, ampak Barney Stinson je moj vzor in ne preostane mi drugega kot - "challenge accepted!" :))

Torej, tisti, ki redno spremljate moj blog, že veste, da sem pretekli vikend dobila delo pri spletni strani Housing Anywhere.com, kjer bom zadolžena za prodajo platforme v Slovenijo. To pomeni, če mi uspe skleniti posel z Univerzo v Ljubljani, Mariboru ali na Primorskem, boste drugo leto svojo študentsko sobico lahko iskali tudi prek omenjene strani. V zahvalo meni ;) 

Ker pa sem v svojem urniku videla še nekaj prostih lukenj, ki bi se jih dalo zapolniti s čim koristnim in pametnim, namesto da bom v ležečem položaju pregledala vse sezone Mad Mena, sem se odločila prijaviti še na razpisano mesto v odboru Marketing Association EUR. Po nekaj e-mailih dogovarjanj, sva s predsednico organizacije prišli do zaključka, da bi se moja znanja in omejen čas bivanja v Rotterdamu najbolj usklajevala z oddelkom marketinške revije MARKEUR. Navdušena nad idejo ustvarjanja revije, sem se danes, na dan petka, veselo odpravila na intervju v najvišjo, najbolj moderno in najbolj "business" usmerjeno stavbo kampusa. Ja, poleg vseh pomembnih ljudi ima tam poslovne prostore tudi študentska organizacija marketinga. Prvi vtis? Ni slabo. Nato pa se je začel, pazi to, eno urni intervju! Ko sem se prijavila na delo sem imela v mislih, "ah, saj je samo študentsko društvu", predstavljala sem si obšolski krožek, na katerega ni nihče prav posebej pozoren. No, mnenje sem kaj hitro spremenila, začelo se je že s formalnostjo razgovora. Zelo uradno in striktno. Dve simpatični študentki, čeprav nič kaj starejši od mene, sta me začeli spraševati vsa možna vprašanja. Naj jih naštejem le nekaj:


Splošna kot so: 
- Kakšna so tvoja pričakovanja od dela?
- Kaj te zanima?
- Zakaj marketing?
- Opiši vse delovne izkušnje do sedaj in kaj si se iz njih naučila?
- Kje se vidiš v prihodnosti?

Pa tudi bolj specifična:
- Naštej 3 tvoje negativne lastnosti in jih uprizori na primerih?
- Kaj bi naredila, če bi se dva člana tvoje ekipe skregala?
- Kaj bi naredila, če se nekdo ne bi držal roka (deadline-a)?
- Kakšna bi bila tvoja sanjska naloga v ekipi pri nekem projektu?
- Kaj pa sanjska služba?
- Na kaj si najbolj ponosna v življenju?
- Kakšne lastnosti imajo tvoji najboljši prijatelji?
- Kako bi izboljšala revijo MAREUR?
- Kaj pričakuješ od članov Marketing Association?
- Povzemi intervju v enem stavku.
- Prodaj se z izmišljenim sloganom.
- ...


Verjemite mi, po eni uri kreativnega govorjenja in veliko domišljije, je človek zelo utrujen. Čeprav se med intervjujem nisem počutila neprijetno, nesproščeno ali neenakopravno, sem ga vseeno vzela z veliko resnostjo in se z odgovori profesionalno potrudila. Če v Sloveniji šteje le simpatičnost in nekaj predstavitvenih besed, tukaj sigurno ni tako. Sedaj vem. Ampak, če dobim delo v oddelku revije marketinške organizacije, mislim, da se za naslednji intervju ne bom grebla še nekaj časa. 

No comments:

Post a Comment